Lappskaus

Sitter nu och käkar något av det godaste som finns, Lappskaus. Självklart är det en norsk rätt, så det går inte att få tag i Sverige, vilket suger. Besöker man Norge är detta något ett måste att köpa! För några år sedan då jag åt detta första gången har jag ingen aning om hur många tallrikar jag vräkte i mig. Det var på en restaurang och man fick ta i omgångar så de sluta me att jag hamna i köket om receptet. Då var jag väl sisådär 8-9 år.

En tallrik med Lappskaus, en skiva tunnbröd me bremykt och ett glas mjölk, MUMS!
Ser kanske inte så gott ut men smaken gör det hela till något av det godaste som finns!


Kommentarer
Postat av: hanna

svar; Ja, mitt hjärta smälte när han sa sådär.♥

2011-02-28 @ 20:08:24
URL: http://hhannaalmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0