Dag 1-Presentation om mig själv

Första dagen, om mig själv. Ja, jag är en tjej som om några dagar är 15 år och bor ute på landet. Genom bloggnamnet är det inte svårt att lista ut va jag heter men, Maria heter jag och efternamnet är Lund. Jag bor med mina föräldrar och har 3 irriterande brorser (yngre). Jag har en kanin, hund och katt (Martins, bror). Kaninen heter Pelle, hunden Maja och katten Oskar.

Jag älskar att sy och försöker sy så mycket som möjligt hemma men pga skolan (årsk 8) hinner jag inte mycket. Har tagit bild på senaste jag sytt men är inte nöjd med dem och ska nämligen ändra lite till på den och duktiga jag har tappat bort halva USB-kabeln. Annat jag gillar är att träna, tränar i orientering, och nu börjar det bli lite dans igen, äntligen säger jag! Orientering har jag hållt på sen jag var en liten knattefnyttepytt och är bland den bästa sporten som finns! Tävlar ofta i det men nu under vintern är det ju uppehåll så är bara kondition och styrke som gäller. Skidor har jag tränat men tränar hemma ist, nu när det är vinter men där jag brukar åka är det inte fryst eller hårtpackat så får vänta lite till. Dans har jag hållt på sedan jag lärt mig att gå. Näh, jag börja i balett när jag var 3 småttiga år och sen sluta jag när jag var 12/13. Varför jag sluta var för att det var tänkt att flytta det året men blev året efter och fick aldrig till att börja igen. Men är faktis sugen på att hitta balett nånstans i närheten här igen.. Det är inte tråkigt som många tror, för mig är det bland den tuffaste sporten! Iallfall mellan alla danser. Hållning, position och styrka. Massa styrka krävs för att vara duktig och att vara vig vilket jag har förlorat massa sen jag sluta.. När jag var 8-9 börja jag i jazz/hiphop och älskade det! Där gick jag i några år och sen flytta jag. När jag var 10 år börja jag i step men gick i det bara ett år för tyckte inte det var suuuuuuuuuuuuuuuperkuul. Men kul var det.
Jag har gått i alla möjliga sorters sporter. Balett, Jazz/hip hop, step, orientering (håller på med), simning, skidor, gymnastik, streetdance, zomba (precis börjat), friidrott (SAKNAR!!), fotboll, innebandy, skridskoåkning (en gång), scouter och den farliga sporten backhoppning! Allt förutom fotboll, innebandy och skridskoåkning höll jag på med i många många år. Backhoppning höll jag på me i ca 3 år men sluta efter en olycka. På en tävling skulle jag hoppa en backe och jag var inte gammal då(!), typ 8-10 år, hoppa från en 15 m backe och jag hade aldrig hoppat så högt och så skulle jag tävla... På uppvärmningen efter några hopp och jag skulle träningshoppa nån gång till ramla jag när jag landa från luften och gjorde kullerbytta och rulla ner för hela backen med skidorna på. Kan fortfarande göra en flashback och känna hur det kändes och hur det såg ut för jag blunda inte då kommer jag ihåg, jag kollade när jag rulla ner så minns hur det såg ut från mig då, och hur ont det gjorde.. Tur i otur bröt jag ingenting, men det blev en PUMPASTOR fot. Själv har jag aldrig sett en sådan svullen fot och trodde inte det gick ha sådan svullen fot. Vilket betydde jag fick hoppa av träningen och hoppa på kryckor istället för backar. Ja, jag tränade hemma i backarna nån månad till sedan sluta jag.

Något mer onödigt att veta? Inte va jag kan komma på! Innan jag flytta bodde jag i Borås. Självklart saknar jag det grovt mycket! Nu går jag på en skola som heter Ängåsskolan och innan gick jag på Kunskapsskolan. Vad jag ska läsa för linje sen har jag ingen aning om! Vissa dagar vill jag jobba med det och ena dagen det..! Haha, tror inte en enda människa kommer läsa allt detta skit om en ointressant människa xd..


Sommaren 2010


Kommentarer
Postat av: lisa

så söt :) <3333

2010-12-10 @ 19:42:49
URL: http://luunndh.blogg.se/
Postat av: Alicia

Vilken jävla massa sporter du gått i! :O Jag visste att det varit många, men inte så många.....:S



väldigt bra presentation! (Y)



söt bild, jag är stolt fotograf (tror jag) :D

<3<3<3<3<3<3

2010-12-10 @ 21:08:55
Postat av: hanna

sv; hahaha inte vet jag de kanske inte är samma grej (A)<3

2010-12-11 @ 00:05:45
URL: http://hannaaalmgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill du ha chansen att vinna ett presentkort med 300 kronor på sumopix.com (framkalla dina egna bilder...) så ska du kika in här:



http://fotograbben.se/2010/december/vinn-presentkort-300-kronor.html#comment

2010-12-11 @ 13:14:44
Postat av: Emma :)

Vinnaren är nu utsedd, gå in på bloggen och kolla om det var du som vann ;)

2010-12-11 @ 13:51:22
URL: http://fotoavemma.blogg.se/
Postat av: Louise (L)

du var söt på bilden, men vad gör jag på den :o<3333333

2010-12-13 @ 21:49:11
URL: http://lindegrenarensflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0