Breakfast

Idag när jag vaknade och skulle äta hade vi inte något som lockade mig. Så ställde mig och baka egna frallor. Så sjukt gott med nybakat bröd till frukost! Det bästa är att detta brödet gör man på mindre än en halvtimme!

Tänkte visa receptet i bilder. Mycket roligare. Receptet är för 4 st frallor.


Börja med att hälla ingredienserna i en skål.

SMULA ner smöret med fingrarna och krama ihop smöret med de andra ingredienserna med händerna så den blir lite smulig.

Blanda ner mjölken i skålen och rör ihop så de blir en deg.

Dela degen i fyra bitar och rulla ihop dom till en boll och sedan platta ut dom lite. Lägg dom på en smord plåt eller bakplåtspapper. För att frallorna skulle bli lite finare pänslade jag på ägg. Du knäcker bara ett ägg i en kopp och rör ihop äggröran och sedan pänslar.

Sätt in plåten i mitten av ugnen på 250 grader. Låt dom stå i 10 minuter. Woala! (lägg gärna en handduk över plåten efter de stått i ugnen och låt dem svalna lite.)

Så såg min frukost ut idag. Nybakt bröd är nog den bästa frukosten man kan få och med ett glas tropisk juice till. MUMS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0